lørdag den 14. maj 2011

Palacio de Comunicaciones


.. (her med mig og mine smarte røde solbriller foran) var oprindeligt det spanske postvæsens hovedkontor. Senere er rådhuset dog også flyttet ind i bygningen, og nu fungerer den som rådhus, borgerservice, postkontor og turistattraktion. Turistattraktionen består i, at man kan komme op i tårnet. Selve systemet med at komme op i tårnet er mægtig smart (og meget meget spansk!). Lad mig forklare: Eftersom bygningen fungerer som mange forskellige ting, står der ikke udbredt meget om tårn-besøget, når man lige træder ind. Dog er det gratis, så den gennemsnitlige turist vil -logisk nok- søge opad, for at komme op til tårnet. Logisk. Først, når den gennemsnitlige turist kommer op til 6 sal, hvor fra den sidste trappe til tårnet begynder, vil han finde ud af, at han burde have trukket en billet i stueetagen for at komme op i tårnet. Meget meget ulogisk! - Og dette var grunden til, at jeg ikke var oppe i selve tårnet ved mit første besøg i Palacio de Comunicaciones i påskeferien :-) .. Men i dag lykkedes det!




God weekend til jer!

2 kommentarer:

  1. Ja, her regner det, og der er 12 grader udenfor. Jeg synes bare lige, du skulle vide det.

    SvarSlet
  2. og jeg vil også bare lige sige at du ser godt ud :)

    SvarSlet