tirsdag den 18. januar 2011

Nu med værelse, men uden visa/dankort

Sikke en dag! Lad mig starte med det dårlige. Kan ikke undgå at skulle brokke mig lidt i det her indlæg, så kan ligeså godt få det overstået til at starte med :-)
Var nede for at hæve penge i en hæveautomat i dag og da jeg havde klikket frem og tilbage på automaten og forventede at få penge ud skete der... intet. Der kom hverken penge, kvittering eller mit visa/dankort for den sags skyld! Og oven i uheldet så var det her til aften, så banken havde lukket...
Heldigvis bestilte jeg, inden jeg tog afsted, et mastercard, som jeg kan hæve med. Jeg har dog ikke turde at stoppe det i en automat endnu, men i morgen har jeg planer om at tage det og mit pas med IND i banken og se, om jeg kan komme til at hæve der. Håber jeg, for har ikke lyst til at tage chancer med endnu en automat!!

Okay, dét var dagens brok - Nu skal I nok få lov til at høre om noget mere positivt...


I dag var vi til velkomst-event på Universidad Carlos III de Madrid. Universitetet ligger ca. 10 km fra centrum, hvilket tager omkring 15 minutter med tog. Da vi kom derud fik vi en velkomst-mappe (som jeg står med i armen på det sidste billed), hvor efter der var rundvisning i grupper efterfulgt af snack/tapas og sodavand eller øl.
Her er udvekslingsstuderende fra mange forskellige lande. I min rundvisnings-gruppe var der f.eks. fra Finland, Estland, Columbia og Hongkong (måske? Hun talte lidt sjovt, så er ikke helt sikker på, at det er dér, hun er fra... Men hvertfald et sted deromkring :-))

Da vi havde været til velkomst-event var vi rundt og se på flere værelser. Og nu har vi begge to fundet et værelse, der er til at betale og godt beliggende i centrum af Madrid.
Her til aften har jeg været oppe og betale depositum (skulle også have betalt husleje for den sidste halvdel af januar måned - men eftersom automaten ikke havde givet mig nogle penge men derimod spist mit kort, betalte jeg kun depositum, som jeg i forvejen havde kontanter til). Jeg fik også nøglen til værelset. Dog er låsen til opgangen ret stram, så jeg er lidt spændt på, om jeg kan få den op i morgen, når jeg skal flytte mine ting! Håber bare, at man lige skal vænne sig til, hvordan det skal gøres, så jeg hurtigt lærer det :-)

/Christina

3 kommentarer:

  1. PALMER!!! Er det ved Uni?
    Sikken en oplevelse med dankortet. Godt det dukkede frem i banken i dag. Dagens lektie - hav altid telefonen ladt op (hov, hvor kom det lige fra...)
    Og hvor er det flot, at både du og Mariann har fundet et sted at bo efter blot 2 dage i Madrid. Med bopæl i hjertet af Madrid er der helt sikkert lagt op til en masse gode oplevelser i fritiden det næste halve år:)

    SvarSlet
  2. jeg glæder mig sindsygt meget til at komme ned og se hvor du bor! det lyder dejligt det hele... med undtagelse ad dankort oplevelsen self!
    jeg trænger til weekend. det bliver godt!

    SvarSlet
  3. Mor - Jep. Palmer OG appelsintræer ved uni ;)

    Marie - Jaaa, weekend bliver dejligt! Hernede er der udsalg pt, så tror min lørdag kommer til at stå på shopping :D . like like

    SvarSlet