søndag den 6. februar 2011

¡Bienvenido a mi casa!

Til de nysgerrige vil jeg invitere jer ind i mit spansk hjem med en lille billede-serie :-)


(Gadeskiltet - Calle del Postigo de San Martín)

(Døren til opgangen.)

Meget svær at låse op! Jeg har fået fortalt, at der er rigtig mange låse herinde i centrum af Madrid, der er meget svære at låse op, fordi de bliver slidte - men der er åbenbart ikke nogen, der gør noget som helst ved det..


(Noget af gangen i lejligheden. Forklædt som golfbane :-))


(Stue)


("Dørstopper" ved stuen - Jeg har undret mig en del over den, men har nu konstateret, at den åbenbart bare skal ligge dér :-))


(Køkken)


Det, I kan skimme allernederst i venstre hjørne på det sidste billede, er en vaskemaskine. Her i Spanien hører den -af en eller anden mærkelig grund- til i køkkenet.
Og det orange, I ser ved siden af komfuret, er gas. Der er gasblus og der skal også tændes for gassen, hvis man skal have varmt vand. Jeg ved ikke, hvad el koster her i Spanien, men en hver spanier er ved at stå på hovedet, når de snakker om udgifter til el. Det fører til, at der er nogle lejligheder, hvor der er almindelig el-kogeplader, mens at der i de nye lejligheder og renoverede lejligheder er gasblus.
Det må blive det for nu. I skal nok også få værelset af se engang, men jeg har ikke lige taget nogle billeder af det endnu, og skal til at have lavet en lille smule lektier nu :-)



Nyd resten af weekenden!
/Christina

2 kommentarer:

  1. Fornem facade! Er det vandrerhjem eller café til venstre?
    Kan man trille golfbolde i gangen eller er det bare et meget kreativt påfund?
    Praktisk med vaskemaskine hjemme, selvom det måske larmer lidt, når den står i et centralt rum.

    SvarSlet
  2. hvor ser det hyggeligt ud. jeg elsker især golf-gangen og den opfindsomme dørstopper. jeg glæder mig til at se dit værelse :D

    SvarSlet